CISCO JIMENEZ

TURNTABLE WITH A (MUESTRARIO) OF ORGANIC FORMS 2021 ACRYLIC ON CANVAS 150 X 158 CMS
CATA3
SONIC LANDSCAPE 2018 ACRYLIC ON CANVAS 90 X 70 CMS
TRANSFORMER AZTEC GODDES WITH PYRAMID 2015 ACRYLIC ON CANVAS 130 X 130 CMS
TRASFORMATION OF THE SOUL
TURNTABLE INSIDE OF THE PYRAMID 2016 ACRYLIC ON CANVAS 120 X 90 CMS
ciscos
BOOMBOX WITH FRACTURES 2018 ACRYLIC ON CANVAS 70 X 70 CMS
BUTT 2020 ENAMEL ON MIRRORS AND CARVED WOOD 50 X 40 X 12 CMS
SEXY STONE 2020 ACRYLIC ON CANVAS 50 X 40 CMS
WHEELCHAIR OF A NARC ACRYLIC ON WOOD AND ANTIQUE FRAME 40 X 30 CMS
LANDSCAPE WITH A BOOMBOX EMERGING 2017 ACRYLIC ON CANVAS 90 X 120 CMS
TURNTABLE WITH FISIOLOGICAL CUt 2015 ACRYLIC ON CANVAS 120 X 140 CMS
Toshiba, 2020 Acrylic on wood and carved wood 90 × 60 cm.jpg
TEZCATLIPOP CODEX 2017 ACRYLIC ON WOOD PANEL 210 X 100 CMS
SEVERAL LEVELS OF SOUND2017 ACRYLIC ON WOOD AND ANTIQUE FRAME 130 X 120 CMS

Cisco Jiménez es un artista mexicano nacido en Cuernavaca, Morelos (1969). Aunque asistió a la escuela de arte desde una edad temprana, su formación y práctica no son necesariamente académicas; trabajó con sus dibujos en un periódico local y se especializó en Diseño Industrial. Se convirtió en un artista forastero reconocido desde una edad temprana, desarrollando una práctica perspicaz con una visión irónica de la marginalidad.

 

Conocido en su comunidad por su activismo social, desde manifestaciones callejeras hasta campañas de correo electrónico de proclamación visual, el trabajo de Cisco surgió de su ciudad pero lo expuso en el extranjero. Basándose en la división entre el arte contemporáneo y el arte folclórico, Cisco utiliza el humor ingenioso y una amplia paleta de colores para equilibrar la acción visual de la crítica política y la malevolencia social que plaga las Américas. Y en la tradición del arte popular mexicano, utiliza la palabra como elemento educativo, político, religioso o comercial en sus obras, creando sus iconos y nombrando sus creaciones con neologismos humorísticos.

 

El humor y la paradoja son una constante en la vida latinoamericana, como es el caso de México. Con espíritu viene la crítica política y el resentimiento social que se convierten en el elemento vinculante en la práctica de Jiménez. El trabajo de Cisco es fundamentalmente una indagación sobre los contrastes de la cultura y la sociedad latinoamericanas, desde sus orígenes prehispánicos hasta los complicados temas de la política, la economía, las expresiones populares y la creatividad de supervivencia. La obra explora las tensiones entre el arte elevado y el arte popular, el folclore, la cultura de masas, la política depredadora y la manipulación religiosa, los monopolios económicos y la cultura del narcotráfico. Estas energías son la base para articular metáforas en una especie de "escombros irónicos". Por tanto, el contexto para la gestación del trabajo es de crucial importancia. La visión antropológica que precede a la propuesta estética y todas sus posibles implicaciones se manifiestan en diversas disciplinas.

 

Ha expuesto en las mejores galerías de México, Estados Unidos, Europa y participado en las bienales más importantes como Venecia y Montreal. Además, sus obras forman parte de importantes colecciones como el Museo de Bellas Artes de Houston; la colección Jacques y Natasha Gelman; Fundación Pace Roberts, San Antonio, TX; Galería Claude Bernard, Nueva York; Museo de Arte Moderno, México, Jimmie Durham, Bruselas, Bélgica; Annette Bischof, Frankfurt, Alemania, entre muchos otros.

Cisco Jimenez is a Mexican artist born in Cuernavaca, Morelos (1969). Although he attended art school from an early age, his training and practice are not necessarily academic; he worked with his drawings in a local newspaper and majored in Industrial Design. He became a recognized outsider artist from a young age, developing an insightful practice with an ironic vision of marginality. Known in his community for his social activism - from street demonstrations to visual proclamation email campaigns-, Cisco's work emerged from his town but exposed him abroad. 

Drawing from the divide between contemporary art and folklore art, Cisco utilizes witty humor and a broad color palette to balance the visual action of political criticism and social malevolence that plagues the Americas. And in the tradition of Mexican popular art, he uses the word as an educational, political, religious, or commercial element in his works, creating his icons and naming his creations with humorous neologisms. Humor and paradox are constant in Latin American life, as in the case of Mexico. With spirit comes the political criticism and social resentment that become the binding element in Jimenez's practice.

Cisco's work is fundamentally an inquiry into the contrasts of Latin American culture and society, from its pre-Hispanic origins to the complicated themes of politics, the economy, popular expressions, and survival creativity. The work explores the tensions between high art and popular art, folklore, mass culture, predatory politics and religious manipulation, economic monopolies, and the culture of drug trafficking.

These energies are the basis for articulating metaphors into a kind of "ironic debris." Thus, the context for the gestation of the work is of crucial importance. The anthropologic vision that precedes the aesthetic proposition and all its possible implications manifest itself in various disciplines.

He has exhibited in top galleries in Mexico, the United States, Europe and participated in the most important biennials such as Venice and Montreal. In addition, his works are part of important collections like the Houston Museum of Fine Arts; the Jacques and Natasha Gelman collection; Pace Roberts Foundation, San Antonio, TX; Claude Bernard Gallery, New York; Museo de Arte Moderno, Mexico, Jimmie Durham, Brussels, Belgium; Annette Bischof, Frankfurt, Germany, among many others.

STUDIES

1980-1983 Institute of fine arts, Instituto regional de Bellas Artes, Cuernavaca.

1989-1991 Industrial design, Universidad Autonoma Metropolitana, Ciudad de Mexico.

1991 Art Students League, New York with Bruce Dorfman.

 

AWARDS

Winner of the grant for the ARTPACE foundation of contemporary Art  1995

FONCA Young creators grant for painting 2013 & 2015

Fist place for the Rufino Tamayo Painting Bienale Award 2018

MUSEUM COLLECTIONS

Museo de Arte moderno, Ciudad de Mexico.

Museo nacional de la estampa, Ciudad de Mexico.

Museo Palacio del Arzobispado SHCP, Ciudad de Mexico.

Museo de la cancillería, Secretaria de Relaciones Exteriores, Ciudad de Mexico.

MUAC Museo Universitario de Arte Contemporaneo, UNAM, Ciudad de Mexico. (3 artworks donated by Francis Alys)

McNay Art Museum, San Antonio, Texas.

San Jose Museum of Art, San Jose, California.

Museum of Latinoamerican Art, Long beach, California.

DeYoung Art Museum, San Francisco, California.

Centro Gallego de Arte Contemporaneo, Santiago de Compostela, Galicia, España.

Museo de arte contemporaneo de la Universidad de Chile, Santiago de Chile.

Museo arqueológico y de arte contemporáneo, Guayaquil, Ecuador.

Museo de arte contemporáneo de Oaxaca. Oaxaca.

Schoenen Museum, Waalwick, Holland.

British Museum, London, England. (the print “seis prostatas”)

Museo John Spencer, Cuernavaca.

Centro Cultural Jardin Borda, Cuernavaca.

Museo de la ciudad de Cuernavaca.

 

MUSEUM SOLO SHOWS

1996

Museo Palacio de Cortez, Cuernavaca.

2004

“Bioterrorismo Domestico” Centro morelense de las Artes, Cuernavaca, Morelos

2007

"Dulce Caos Amarga Armonia" Contemporary Art Museum of Guayaquil, Ecuador.

2009 

 "Vista Panoramica 1989-2009" Museo Jardin Borda, Cuernavaca.

2010

"Suave Rafaga" Museo Guillermo Spratling, Taxco, Guerrero.

2011

Museo de arte de Mazatlan, Sinaloa.

2014

 “ Molecular Coatlicue”Museo de la ciudad de Cuernavaca, Cuer, Morelos.

“Los espias del cosmos” Museo de Arte Moderno,  Ciudad de Mexico. Curated by: Octavio Avendaño.

2015

“Con toda intención” Museo de Arte contemporaneo Ciudad de Oaxaca, MACO,  Oaxaca. Curaduria: Cecilia Minger.

“Bloque Geologico” National print Museum, Ciudad de Mexico.

 

2017

“Radiograbadoras y otros derivadosMuseo de la Ciudad de  Cuernavaca, Cuernavaca, Morelos

2021

“ANATOMICA” MUSEO AMPARO, Puebla. Curated by Tobias Ostrander.

 

MUSEUM GROUP SHOWS

1993  

“The east London Choelacant”   Institute of Contemporary Art, ICA, London. Colaboration with Jimmie Durham

1994

"Encuentro Nacional de Arte Joven" Museo de Arte Contemporaneo Carrillo Gil, Ciudad de Mexico.

1996

“Rediscovering the landscape of the americas” Museum of Art of South Texas, Corpus Christy, Western Washington University, Washington DC,Memorial Art Gallery, Rochester NY, Gibbes Museum of Art, Charleston and Tucson Museum of Art,Arizona.

 "Exvotos" Centro Cultural Arte Contemporaneo, Ciudad de Mexico.

"Benefit Show" New Museum of Contemporary Art, New York.

"Lo que se llama basura" Museo de Arte Contemporaneo de Oaxaca, Oaxaca. Curated by Francisco Toledo

1997  

    "Asi esta la cosa" Centro Cultural Arte Contemporaneo , Ciudad de Mexico.

 

1999

"Chile y Chocolate" Circulo de Bellas Artes, Madrid

2002

"The Jacques and Natasha Gelman Collection" Sothebys,  Seattle Art Museum, Seattle.

"Corpografias" Museo Nacional de Arte, Ciudad de Mexico.

2003  

 

 "Catastrofi minime" Museo d´Arte, Provincia di Nouro,Italia.

 "Comic Release" Carnegie Mellow University, Pittsburg and Center of Contemporary Art, New Orleans.

”Dialogos inciertos”Museo palacio del Arzobispado, SHCP,Ciudad de Mexico.

2005    

 

 "Mexican Report" Meridian International center, Washington DC.

"Mexico cabe en una cuenca" Museo de la Ciudad de Mexico.

"Sky Shout" Auditorio de Galicia, Santiago de Compostela, España.

"American West" Compton Verney Foundation,walwickshire, England. Curated by Jimmie Durham.

”Voraz fuego ebrio” Museo Carrillo Gil, Ciudad de Mexico. Curaduria: Carlos Ashida.

2006

"Alarca Talavera Contemporanea" National Museum of Art, Beiging, China.

"Quauhnahuac" Kunsthalle Basel, Basel. Curated by Adam Szymczyk.

 "O futuro da realidade" Centro Gallego de Arte Contemporaneo, Santiago de Compostela, España.

 

2007

”Colección Blaisten”Centro Cultural Tlatelolco, UNAM,,Ciudad de Mexico.

“Colección Dimitri Ganzelevich” Museu Solar de Santo Antonio, Salvador de Bahia, Brasil.

“LACE anual benefit auction” Los Angeles Contemporary exhibitions. Los Angeles.

 

2008

 "Game Over" Museo John Spencer, Cuernavaca. Curaduria: Cisco Jimenez.

 "Pintura Latinoamericana Contemporanea" Museo de Arte Contemporaneo de Guayaquil, Ecuador.

 

2009

"Antes de ayer y pasado mañana" Museo de Arte Contemporaneo Union Fenosa, Coruña, España.

 

2010   

 

 "Visiones Arte Mexicano" Museo de Arte Moderno de Cartagena, Colombia.

"Constante, la nueva Babilonia" Museo de Arte de Zapopan, Jalisco, Mexico. Curated by Guillermo Santamarina.

 "Doscientos años despues" Sala de exposiciones del Parlamento de Canarias, Santa Cruz de Tenerife, España.

"Proyecto Obra Grafica Contemporanea del Bicentenario" Museo Nacional de la Estampa, Ciudad de Mexico y gira mundial por diversos Museos del mundo.

 

 

 

2011

 "Campo de asociaciones:dibujo contemporaneo" Centro Cultural Simon Bolivar, Guayaquil, Ecuador.

"ColArt" Galeria Lopez Quiroga, Ciudad de Mexico, Museo de la ciudad de Merida y galeria de la torre de rectoria, Universidad Autonoma de Morelos.

"A mi tambien me gusta el plastico" Museo de los pintores Oaxaqueños, Oaxaca.curated by Steffan Bodekker.

"Exvotos contemporaneos" Museo Nacional de Arte, Ciudad de Mexico.

 

2012

"Talavera Contemporanea" Museo Alarca , Puebla."URIARTE Talavera Contemporanea"Museo Franz Mayer , Ciudad de Mexico. Curated by Sylvia Navarrete.

"Estampas de Independencia y Revolucion" Museo de arte Contemporaneo de la Universidad de Chile, Santiago.

 

2013

Talavera Uriarte" Instituto Cultural de Mexico, San Antonio, Texas.

"The Jacques and Natasha Gelman Collection" Nelson Atkins Museum of Art, Kansas City.

 “ColArt” Kunstausstellung, Murnau, Germany.

 

2015

“De tierra, viento, aire y fuego: Ceramica Contemporanea de Morelos”  Museo Morelense de Arte Popular, Cuernavaca.

“Les Livres insolites du la Cartonera” Maison du Mexique, Paris.

“Permanent collection” Museum of Contemporary Art of Chile, Santiago, Chile.

“After Eden”  Museum La Tallera Siqueiros, Cuernavaca, Morelos.Curated by : Andrea Torreblanca.

 

2016

“LA Art Book” the Geffen Contemporary, Los Angeles,California, USA.

“Acquisiciones recientes de la coleccion del MACO” Museo de arte Contemporaneo de Oaxaca, MACO, Oaxaca.

“Arte para la Nacion” Museo del Palacio Nacional, Ciudad de Mexico. Curated by : James Oles.

 

2017

“Colección carlos Ashida” Museum Raul Anguiano, Guadalajara, Jalisco.

“URIARTE Talavera”  Cervantes Institute, New York, USA.

“Procesos en el arte” Museo de la cancilleria, Ciudad de Mexico. Curaduria: jose Manuel Springer.

“90 minutos de arte y futbol” Museum of the city of Cuernavaca. Curated by: Christopher Contel

“Arte Vivo” Museo de Arte Moderno, Ciudad de Mexico

 

 

2018

“FANTASMA SEMIOTICO SITUACIONISTA” Museo de Arte Contemporaneo Carrillo Gil, Mexico City. Curated by Guillermo Santamarina.

 

2019

“ARTISTAS MORELENSES” Museo Jardin Borda , Cuernavaca, Morelos.

 “DESDE LA RUPTURA” Centro Morelense de las artes, Cuernavaca, Morelos.

“NUEVAS ADQUISICIONES” Museo de Arte Moderno, Mexico City.

“Arte Vivo” Museo de Arte Moderno, Ciudad de Mexico

“CERAMICA DE MEXICO” Centro Cultural los Pinos, Mexico city. Curated by Sylvia Navarrete.

 

BIENALS

2001   

     Bienal de Venecia, colaboration with  Jimmie Durham,  MARKERS Project curated by Ryszard Wasko.

2002

The Biennal of Montreal, Montreal, Canada.Curated by Claude Gosselin.

2015

Bienal de la Habana, proyecto Grafica móvil, Habana, Cuba.

 

 

SOLO EXHIBITIONS

1993

 "Obra reciente” Galeria El Colibri, Cuernavaca.

Galeria Nina Menocal, Ciudad de Mexico.

1994

 Galeria Nina Menocal, Ciudad de Mexico.

1995

 "International artist in residence " ARTPACE Foundation, San Antonio Texas.

Galeria Monica Armendariz, Guadalajara.

1996

 "Let me introduce you" Carla Stellweg Gallery, New York.

 Lynn Goode Gallery, Houston, Texas.

"The Last Show" Milagros Contemporary Art, San Antonio, Texas.

1997

 Famine Chorus Gallery, Minneapolis, Minnesota.

Rosamund Felsen Gallery, Santa Monica, California.

1998

“Solo si te hicieron muchas pendejadas podras pertenecer a nuestro club” Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

Galeria Camargo Vilaca, Sao Paulo, Brasil.

 

 

 

1999

"Monument to my Neurosis" Rosamund Felsen Gallery, Santa Monica, California.

 "Buying a stove but ovulating at the same time" Associated American Artists, New York.

2000

Galeria Jakob Karpio, San Jose, Costa Rica.

"Chicken Pox, Death and missing her" Galeria Fucares, Madrid, España.

2001

 Galeria Ramis Barquet, New York.

"Diagrama del Pene" Galeria Canvas, Oporto, Portugal.

2002

"La Temperatura de un espejo esta siempre en cero" Gabriel Esper, Puebla.

"Nacimiento Transglobal" Espacio 21, Cuernavaca.

2003

"Escurrimiento Nasal" Galeria Casa Colon, Merida, Yucatan .

2004

"ADN de Cocodrilo" Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

2006

Galeria Fucares, Madrid, España.

2007

 "New Works" The Loft Galeria, Puerto Vallarta, Jalisco.

2010

 "Protesis de quijada"  Galeria Massimo Audiello, Oaxaca.

2013

 "BONAMPUNK" YAM Gallery, San Miguel de Allende, Guanajuato.

2015

“RADIOGRABADORAS”  Galeria The Black Hall, Puebla. Curated by: Jaime Contreras.

         “You will have a long and healthy life” Lust and the Apple Gallery, Edinburgh, UK. Curated by: Paul Robertson.

         “Desastrerama” Centro Cultural Jardin Borda, Cuernavaca, Curated by: Jose Manuel Springer.

2016

“In advance of a broken prostate” Farside Gallery, Miami, USA.

2017

“Radiograbadoras, balazos, un rio y la sierra” Galeria Thomas Flechel, Ciudad de Mexico.

2018

 “CLAY BOOMBOXES” Maria T38 Gallery, Mexico City.

“ASSEMBLAGE” Galerie Space Julio, Paris, France.

“SOUNDS FROM THE TIME MACHINE” CISCO JIMENEZ  Ruiz Healy Art, San Antonio, Texas.

2019

“ANTHRO-POP-LOGY” Forma 110 Space, Houston, Texas.

“INTI RAYMI” Cisco Jimenez   Proyectos Tikal, Cuernavaca, Morelos.

 

 

GROUP EXHIBITIONS

1994    

   “Artistas de la galería” Mieke Martens Gallery, Cuernavaca.

"The Hispanic Show" Quintana Art Gallery, Portland, Oregon.

 "New Artists" Carla Stellweg Gallery, New York.

1995  

    "Prints" Faculty of Art of Alberta University, Toronto, Canada.

 Milagros Contemporary Art, San Antonio, Texas.

"Gallery Artists" Quintana Gallery, Portland, Oregon.

Galeria UNO, Puerto Vallarta, Jalisco.

 "Vistas Ingeniosas" Centro Cultural Benito Juarez, Habana, Cuba. Curaduria de Mercedes Iturbe.

1996

     "Rediscovering the Landscape of the Americas" Gerald Peters Gallery, Santa Fe, New Mexico

"Cambio" Chelsea Temporary Space, New York.Curated by Kenny Schatter.

1998     

Galeria Canen, Sevilla, España.

2002     

      "The Jacques and Natasha Gelman Collection" Sothebys, New York

 “New Adquisitions” Galeria Fernando Santos, Porto, Portugal.

2004   

     "Fucares de papel" Galeria Carmen de la Calle, Jerez, España.

2006        

     "A Handful of dust" Anthony Reynolds Gallery, London.

2007     

      "No somos nadie" Galeria O, Ciudad de Mexico.

2008

"No somos nadie" Consulado general de Mexico en Denver y Miami. Curated by Ricardo Reyes.

”OMR 25” Galeria OMR,Ciudad de Mexico.

2009     

    "Malcolm Lowry at the 19th hole" Blue Coat Foundation, Liverpool, England.

"Recycling Latinoamerican Bookscapes" University of Wisconsin, Madison.

 “SIC”, Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

"Creacion en Movimiento, 20 años del FONCA" Biblioteca Jose Vasconcelos, Ciudad de Mexico.

2011   

"Arte Contemporaneo de Cuernavaca" Galeria de arte del consulado general de Mexico en Miami.

"Visiones del arte Mexicano" Centro Cultural Luis Cardoza y Aragon, Embajada de Mexico, Guatemala.

"Privada Luz" Galeria Massimo Audiello, Ciudad de Mexico.

2012    

 "Lo Carnavelezco" Piso 51, Torre Mayor, Mexico city. Curaduria de Sarina Basta (NY)

Zona MACO 2012 Participando con ZareBooks y LaJoplin, Mexico City.

"Emergencia: denuncia grafica" Galeria Thomas Flechel, Mexico City. Curated by Carlos Blas Galindo.

 

 "Exhalaciones del subsuelo" Espacio temporal @ Colonia Roma, Ciudad de Mexico. Curated by Karen Huber.

"Home is" Ercole Home, New York. Curated by Massimo Audiello.

2013   

  "Aniversario 7" YAM Gallery, San Miguel de Allende, Guanajuato.

"Post-apocalyptic art" Marenko Art Gallery, Houston, Texas. Curated by Fulk/Marenco..

"Dessins a geographies variables" Galerie Talmart Paris.

"NEOSICODELIA" Retrouve space, Mexico City. Curated by Javier Carral.

 “Talavera contemporanea” Ramis Barquet Gallery, New York.

2014   

  “Geografias variables” Dibujo contemporaneo,  YAM Gallery, San Miguel de Allende.

“Revisando Eden” Pablo Goebel  Fine Art, Ciudad de Mexico.

“Tesoros: Latinoamerican art” Track 16 Gallery, Los Angeles, California.

“La DoDominacion del mundo” Salon Emiliano´s, Cuernavaca. Curated by Cisco Jimenez.

2015

 “Mejor activo que radiactivo” Exposicion colateral al festival de cine Cinema Planeta, Salon            Emiliano´s, Cuernavaca, Curated by : Cisco Jimenez.

 “COLART” ArtVision Galerie, Bern, Switzerland , Ku House, Murnau, Germany, Circulo de Bellas Artes, Santa Cruz, Tenerife. Curated by : Marc Khun.

 “OMR 1983-2015” Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

 “New York Print Art Fair”, New York. Participing with the gallery  Ruiz Healy Art.

 

“Mexico Circa 2000 The Jose Pinto Collection” Castello di Miramar,Trieste, Italia.,Centre Cultural du Mexique, Paris, Gjethuset Frederiksvaerk, Denmark. Curaduria: Gerardo Traeguer.

“Why is the Sky Blue?” Ruiz healy Art Gallery, San Antonio, Texas.

2016

“UNO CAÑA” Articulo 123, Ciudad de Mexico, Curated by: Alva Calymayor y Enrin Sickler.

“Paralelas” Galeria Oscar Roman, Ciudad de Mexico, Curaduria: Agustin Portillo.

“The Jose Pinto Collection, Embasy of  Mexico in Berlin, Berlin, Germany.

 “Group show” Galeria UMO, San Miguel de Allende, Guanajuato. Curated by: Adolfo Caballero.

 “Sade la insurreccion permanente” La presidencia, Cuernavaca.

2017

 “Proyecto hueco” Galeria Lamuli, Cuernavaca, Morelos.

“Knock on wood” Ekkisens Art Space, Reykjavik, Island. Curated by Gabriel Mestre.

2019

 “INTRO” Maria 138 Gallery. Mexico city.

 “TEN ANNIVERSARY EXHIBITION” Galeria Ethra, Mexico City.

 “IN SITUM” Casa de las Campanas, Cuernavaca, Morelos. Curated by Guillermo Santamarina.

 “THE RAY SMITH STUDIO” MANA Contemporary, New York, Curated by Marycruz smith.

2021

“Antropología del futuro” MAIA Contemporary, Mexico City.

GROUP EXHIBITIONS

1994    

   “Artistas de la galería” Mieke Martens Gallery, Cuernavaca.

"The Hispanic Show" Quintana Art Gallery, Portland, Oregon.

 "New Artists" Carla Stellweg Gallery, New York.

1995  

    "Prints" Faculty of Art of Alberta University, Toronto, Canada.

 Milagros Contemporary Art, San Antonio, Texas.

"Gallery Artists" Quintana Gallery, Portland, Oregon.

Galeria UNO, Puerto Vallarta, Jalisco.

 "Vistas Ingeniosas" Centro Cultural Benito Juarez, Habana, Cuba. Curaduria de Mercedes Iturbe.

1996

     "Rediscovering the Landscape of the Americas" Gerald Peters Gallery, Santa Fe, New Mexico

"Cambio" Chelsea Temporary Space, New York.Curated by Kenny Schatter.

1998     

Galeria Canen, Sevilla, España.

2002     

      "The Jacques and Natasha Gelman Collection" Sothebys, New York

 “New Adquisitions” Galeria Fernando Santos, Porto, Portugal.

2004   

     "Fucares de papel" Galeria Carmen de la Calle, Jerez, España.

2006        

     "A Handful of dust" Anthony Reynolds Gallery, London.

2007     

      "No somos nadie" Galeria O, Ciudad de Mexico.

2008

"No somos nadie" Consulado general de Mexico en Denver y Miami. Curated by Ricardo Reyes.

”OMR 25” Galeria OMR,Ciudad de Mexico.

2009     

    "Malcolm Lowry at the 19th hole" Blue Coat Foundation, Liverpool, England.

"Recycling Latinoamerican Bookscapes" University of Wisconsin, Madison.

 “SIC”, Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

"Creacion en Movimiento, 20 años del FONCA" Biblioteca Jose Vasconcelos, Ciudad de Mexico.

2011   

"Arte Contemporaneo de Cuernavaca" Galeria de arte del consulado general de Mexico en Miami.

"Visiones del arte Mexicano" Centro Cultural Luis Cardoza y Aragon, Embajada de Mexico, Guatemala.

"Privada Luz" Galeria Massimo Audiello, Ciudad de Mexico.

2012    

 "Lo Carnavelezco" Piso 51, Torre Mayor, Mexico city. Curaduria de Sarina Basta (NY)

Zona MACO 2012 Participando con ZareBooks y LaJoplin, Mexico City.

"Emergencia: denuncia grafica" Galeria Thomas Flechel, Mexico City. Curated by Carlos Blas Galindo.

 

 "Exhalaciones del subsuelo" Espacio temporal @ Colonia Roma, Ciudad de Mexico. Curated by Karen Huber.

"Home is" Ercole Home, New York. Curated by Massimo Audiello.

2013   

  "Aniversario 7" YAM Gallery, San Miguel de Allende, Guanajuato.

"Post-apocalyptic art" Marenko Art Gallery, Houston, Texas. Curated by Fulk/Marenco..

"Dessins a geographies variables" Galerie Talmart Paris.

"NEOSICODELIA" Retrouve space, Mexico City. Curated by Javier Carral.

 “Talavera contemporanea” Ramis Barquet Gallery, New York.

2014   

  “Geografias variables” Dibujo contemporaneo,  YAM Gallery, San Miguel de Allende.

“Revisando Eden” Pablo Goebel  Fine Art, Ciudad de Mexico.

“Tesoros: Latinoamerican art” Track 16 Gallery, Los Angeles, California.

“La DoDominacion del mundo” Salon Emiliano´s, Cuernavaca. Curated by Cisco Jimenez.

2015

 “Mejor activo que radiactivo” Exposicion colateral al festival de cine Cinema Planeta, Salon            Emiliano´s, Cuernavaca, Curated by : Cisco Jimenez.

 “COLART” ArtVision Galerie, Bern, Switzerland , Ku House, Murnau, Germany, Circulo de Bellas Artes, Santa Cruz, Tenerife. Curated by : Marc Khun.

 “OMR 1983-2015” Galeria OMR, Ciudad de Mexico.

 “New York Print Art Fair”, New York. Participing with the gallery  Ruiz Healy Art.

 

“Mexico Circa 2000 The Jose Pinto Collection” Castello di Miramar,Trieste, Italia.,Centre Cultural du Mexique, Paris, Gjethuset Frederiksvaerk, Denmark. Curaduria: Gerardo Traeguer.

“Why is the Sky Blue?” Ruiz healy Art Gallery, San Antonio, Texas.

2016

“UNO CAÑA” Articulo 123, Ciudad de Mexico, Curated by: Alva Calymayor y Enrin Sickler.

“Paralelas” Galeria Oscar Roman, Ciudad de Mexico, Curaduria: Agustin Portillo.

“The Jose Pinto Collection, Embasy of  Mexico in Berlin, Berlin, Germany.

 “Group show” Galeria UMO, San Miguel de Allende, Guanajuato. Curated by: Adolfo Caballero.

 “Sade la insurreccion permanente” La presidencia, Cuernavaca.

2017

 “Proyecto hueco” Galeria Lamuli, Cuernavaca, Morelos.

“Knock on wood” Ekkisens Art Space, Reykjavik, Island. Curated by Gabriel Mestre.

2019

 “INTRO” Maria 138 Gallery. Mexico city.

 “TEN ANNIVERSARY EXHIBITION” Galeria Ethra, Mexico City.

 “IN SITUM” Casa de las Campanas, Cuernavaca, Morelos. Curated by Guillermo Santamarina.

 “THE RAY SMITH STUDIO” MANA Contemporary, New York, Curated by Marycruz smith.

2021

“Antropología del futuro” MAIA Contemporary, Mexico City.